loading...

فان سنتر , مدل لباس , فیلم , سریال , آهنگ , عکس , اس ام اس

نویسنده سریال مادرانه / از قصد برخی دیالوگ‌های سانسوری مادرانه را نوشتم   نمایش سریال مادرانه از شبکه سه سیما در دو هفته اخیر بازتاب های مختلفی داشته و ایرادهایی هم به نحوه روایت داستان آن

admin بازدید : 139 جمعه 11 مرداد 1392 نظرات (0)

نویسنده سریال مادرانه / از قصد برخی دیالوگ‌های سانسوری مادرانه را نوشتم

 

نویسنده سریال مادرانه / از قصد برخی دیالوگ‌های سانسوری مادرانه را نوشتم

نمایش سریال مادرانه از شبکه سه سیما در دو هفته اخیر بازتاب های مختلفی داشته و ایرادهایی هم به نحوه روایت داستان آن وارد شده است.

سعید نعمت ا... نویسنده فیلم نامه سریال مادرانه اخیرا با انتشار مطلبی در فضای مجازی، درخصوص این ابهام ها و ایرادها توضیح داده و اشاره کرده در این سریال تلاش کرده تا در بخش هایی از سریال «باج» دهد تا در عوض در بخش های دیگر سریال انگشت اشاره را به كار بیندازد.

در طول پخش سریال مادرانه چند صحنه عجیب در آن وجود داشته که با واکنش اهالی رسانه مواجه شده است. صحنه اول جایی است که در قسمت های آغازین سریال مادرانه، اردلان خطاب به دخترش رها می گوید: «آرایشت رو پاک کن». این جمله در حالی بیان می شود که رها نه تنها آرایشی ندارد، بلکه روسری خود را هم تا پیشانی جلو کشیده است. صحنه دوم جایی بود که در آن مریم زمان ( با بازی شقایق فراهانی) در اتاق و در رختخواب خود را به خواب زده بود. در این زمان مادرش وارد شده و به او می گوید: «از کی تا حالا با روسری می خوابی»؟!

این جمله در حالی بیان می شود که در سریال های ایرانی شخصیت های زن حتی در حضور همسر خود نیز روسری بر سر دارند و عملا طرح چنین سوالی بسیار ساده لوحانه می آید. در واکنش به این انتقادها سعید نعمت ا... نویسنده فیلم نامه در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: «امشب مهدی سلطانی بهم می گفت ما یا باید كار كنیم یا نكنیم. می گفت با همه شرایط سانسور و كج فهمی ها ترجیح میده سرباز زنده باشه تا ژنرال مُرده و كار كنه. موافقم. طوبی به مریم می گه چرا با روسری خوابیدی! این چرا رو من نوشتم تا سرباز زنده باشم و از محدودیت ها تصویر ساخته باشم. اردلان زیر سر دخترش با بالشت بلند می كنه تا سرباز زنده باشه و سانسور رو پانتومیم اجرا كنه. من نوشتم كه اردلان به رها بگه آرایشت رو پاك كن و در تصویر رها اصلا آرایشی نداره. این كار رو كردم تا سرباز زنده باشم و با انگشت اشاره محدودیت ها رو انگشت نما كنم. من جاهایی باج دادم تا جاهایی انگشت اشاره رو به كار بیندازم».

 

منبع : seemorgh.com

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش